Dimma

Höst

5 thoughts on “Dimma

    • Hej hopp, jo var väl nästan precis ett år sen märkte jag. Har väl inte haft varken lust eller tid att kika in här.
      Jodå, allt är ok och bara bra🙂
      Själv då ?

      • Jag är själv inte så flitig här (som vanligt) men kikar in ibland för att se om du skrivit något. Otroligt fina bilder du lägger upp!

        Det är lite blandat med mig. Min mamma gick hastigt bort i början av augusti. Hon var sjuk i lungcancer ett par år men var egentligen inte så dålig. Men hon fick problem med lunginflammation och infektion i luftvägarna under våren och det gav inte med sig. Hon var sjukare än någon av oss förstod och på bara en vecka blev hon snabbt försämrad och plötsligt somnade hon in. Lungorna var slut och kroppen orkade inte mer. En chock för oss alla. Men vi har återhämtat oss rätt bra nu. Det är dock mycket praktiskt som återstår. Det är mer sånt än man anar eller ens har tänkt på när en närstående dör. Och att behöva börja planera begravning medan man är i chock och sorg är omänskligt. Men man tar sig igenom det. Man orkar mer än man tror, har jag märkt. =)

      • Tack Annica🙂

        Så ledsamt att höra och jag kan bara beklaga sorgen.
        Döden är svår vare sig den kommer väntad eller oanmäld. Trots att den faktiskt är en realitet och att den går hand i hand med oss genom livet som trots allt bara är till låns. Tungt när den kommer på besök, tar en nära och kär och allt för en stund känns väldigt orättvist. Tungt när det kommer hastigt och tungt när man som du måste planera för begravning mitt i sorg och chock. Och visst har du rätt. Man orkar mer än man tror och kan föreställa sig. Vi är väl så funtade antar jag. Har mer kraft än vi tror, har något som driver oss ständigt framåt och kanske går vi ändå stärkta genom dessa prövningar.
        Vad vet jag.

        Kram på sig !

Kommentera

