Dagens bild -Torremon

Har väl inte varit så aktiv här den senaste tiden. Och det beror mest på att jag har ägnat en hel del tid åt en ny hobby.
Hade läst en hel del om Geocaching och när jag fann en bra app till telefonen så beslöt jag mig för att testa den globala skattjakten. Och han fastnade väl rejält. Ja, nu springer han runt i skogarna, längs vägarna, inne i städerna, i tunnlar och letar efter skattgömmor med gps. En rolig hobby som för mig till nya och sevärda platser som jag inte hade en aning om och förmodligen inte skulle fått nys om utan att geocacha. Låter det kul eller intressant? Ja, då kan ni läsa mer om det på Geocaching.com eller på den svenska sajten som ni hittar på Geochaching.se. Dagens bild kommer från Torremon, en utsiktsplats med milsvid utsikt och den finns längs munkastigen i Tivedens mystiska skogar. Testa om ni kan, för kul är det…

, , , , , , , , , ,

5 thoughts on “Dagens bild -Torremon

  1. Va roligt! Geocaching är vansinnigt roligt. Vi är några inbitna fotografer här på orten som brukar hänge oss åt dylika aktiviteter när tid finnes. Tyvärr var det länge sedan tid fanns.🙂 Å ibland hamnar man på de mest besynnerliga ställen🙂

    • Ja, det är sjukt kul. Har spenderat mest hela dagen idag också med att ”cacha” och har ramlat över några riktigt trevliga och fick även med mig en TB som jag ska ta med mig på vidare äventyr🙂

      • Får man med sig en TB så måste man ju fortsätta så den inte stannar. Tänk att det är så kul med skattjakt när man blir äldre eller så är det det man aldrig blir.😀

  2. Jag har hört talas om geocaching och läst lite om det men inte prövat ännu. Jag vet dock att jag skulle älska det. Det är kanske därför jag inte börjar – jag skulle fastna direkt.😉

  3. det…sprudlar av din upplevelse i dina ord. så vacker bild..tror jag slår mig ned på bänken där en god stund

Kommentera

