Dagens bild – dagbok och att tacka

Och så fick man väl agera livräddare på förmiddagen. Prinsessan Sirah jamade utanför och jag trodde hon ville in i värmen en stund.

Men icke, hon ville visa upp en nyfångad fågel och som vanligt smita under köksbordet och pina den till döds. Julefrid tänkte jag och kastade mig ner under bordet. Blev brottandes med Sirah en stund och den stackars talgoxen lyckades flyga in i vardagsrummet och gömma sig. Letade envist efter den i en halvtimma och trodde för en stund att den hade lyckats flyga ut igen.

Men icke..
Efter en dryg timme kom den fram under soffan och flög runt i rummet en stund. Den satte sig på bokhyllan och sjöng lite för mig, lät mig komma nära och det var som att den tackade för livet. Kom att tänka på Arja Saijonmaas klagande och eviga sång för en sekund, jag vill tacka livet, Öppnade dörren och ut flög den stackaren. Ut i blåsten och ut mot friheten. Tror jag har gjort en god gärning idag, fått min dos av action och önskar att jag kunde bli kvitt ryggskottet…

Och Sirah, ja hon är tjurig….

Amen.

, , , , , , , , , , ,

Kommentera

