Sjukhus, bilder, professorn och dagbok

Brukar väl normalt känna mig ganska tillfreds med tillvaron. Men inte idag….

Regnet vräkte ner mest hela natten och det blåste upp tidigt i morse. Blev att sitta i bil och köra en hel del idag. Fick sitta och hålla emot för att inte blåsa av vägen. Det i kombination med att herrn inte var på bästa humör. Nja, det är inte optimalt…

Det var nämligen dags att träffa herr nack-professor igen och diskutera en ev operation på min havererade disk i nacken. Även tomma väntrum kräver tydligen en hel del väntetid och det är inte att undra på att tidningarna är vältummade. Illustrerad vetenskap, Allers, Vi i villa, Hänt extra. Undrade för en stund vilka öden som bläddrat i dem. Vilka besked de hade fått, vad om hade hänt dem och hur de mådde idag.

Fönstren började vibrera när jag satt där och bläddrade bland bilderna i min telefon. Ljuvliga sommar och höstbilder förde mina tankar i allt vidare banor. Speciella platser, speciella dagar och speciella personer. Kände vibrationerna i stolen när helikoptern gick ner för landning på taket till universitetssjukhuset. Målade en bild hur det kunde se ut däruppe och kände mig plötsligt väldigt lyckligt lottad. Och nästan tacksam över min ”åkomma”. Övertygad om att det var ganska illa däruppe…

Nåja, det blev grönt ljus för op från professorn men det är en annan historia. Och jag bjuder på min sommarbild. Minnet från den behåller jag för mig själv…
, , , , , , , , ,

Kommentera

