Gör just nu – Dagbok

Visslar på en gammal blues, är lätt i sinnet och putsar innanfönster.

Bara att inse att vintern står för dörren och här ska det boas för att hålla kylan ute. Altanen inplastad som en frukostmacka och efter en inspektion av innanfönstren som stått i ett skjul över sommaren var det bara att sätta igång och putsa…

Var lite orolig att jag inte skulle hitta fönstervadd men de hade ett rejält lager på ICA ! Till och med fönsterremsor fanns att tillgå och det är inte utan att jag är lite imponerad. Trodde att jag var typ den ende i Sverige som fortfarande hade och använde innanfönster…

Önskar att jag hittade mitt förlagda munspel så jag kunde öva lite på det. Kom visst bort sist jag hade en jam-session med mig själv. Sirah, hon ligger i soffan och vilar ut efter dagens strapatser. Det rycker i öronen på henne var gång det piper till i telefonen. Började spela Wordfeud (Alfapet) häromdagen och det piper till var gång motståndaren har lagt ett nytt ord. Idiotiskt att börja, ja förmodligen. Spelet är duktigt beroendeframkallande och jag höjer ett varningens finger i luften. Men det passar mig och det ger en bra övning i ordkunskap.

Någon som vill ha en match ?

, , , , ,

Kommentera

