Om val & dagbok


Ligger här i soffan med Sirah tätt intill. Känner hennes lugna andhämtning och hennes värme. Funderar lite på livet och hur det kan bli. Hur vi gång på gång och mest hela tiden ställs inför olika val här i livet. Att vissa känns rätt från början, att vissa av våra val kan få andra att bittert ångra sina egna och att vi ibland aldrig får reda på om våra egna val var rätt eller fel. Hur ofta man får gå på känsla och hur ofta vi ångrar våra egna val.

En god vän sa en gång till mig, när vi kom att tala om att ångra val, att man inte ska ångra. Att man istället ska se framåt. Tyckte det lät klokt.

Men jag kan i vilket fall inte låta bli att ångra vissa val jag gort under åren. Varför kan man fråga sig. Ja, inte vet jag. Kanske för att jag är nyfiken av naturen, på vad som hade hänt, hur det hade blivit och vad det hade kunnat leda till längre fram i livet.

Funderar också på hur vanligt det är att gemene man ångrar sina val. Om man ångrar val fler gånger än de gånger man är glad och nöjd över sina val. Kanske tillhör ni den kategorin som aldrig ångrar några val ? Eller kanske tvärt om. Vad vet jag.

Nåväl, nog om det. Ligger här i soffan. Fortfarande med en dröjande, skön och avslappnad filis i hela kroppen. Ett av mina val gjorde att jag fick en skön och avkopplande helg i mycket trevligt sällskap. Och det valet ångrar jag definitivt inte…

Amen

, , , , , ,

Kommentera

