Gudarna måste vara tokiga

Arkivbild

Alltså, häromdagen pratade jag med en man som hade sett blommande lupiner i dikeskanten när han var på väg till sommarstugan för att bomma igen den för säsongen.

Dagen efter hör jag på radion att man i trakten har sett vitsippor.  Senast igår strövade jag förbi ett av mina stensäkra kantarellställen. Och vad såg jag väl väl då ?

Jo, där kommer väl det gula guldet i en omgång till. I riklig mängd dessutom !

Det ser ut att kunna bli ännu en skörd av de gula kantarellerna, där, längs vägen. Vad som döljer sig inne i skogen, uppe vid sjön, ner för stigen, till vänster vid den täta granskogen och snett bakom den stora myrstacken. Det törs jag knappt tänka på…

Känner en smått löjlig upptäckar-iver och svampletar-feber. Hoppas att gudarna, som måste vara tokiga, låter oss få en fortsatt och för årstiden onormal värme ännu ett tag…

Vågar man be om lite mer ljus också ?

, , , , ,

Kommentera

