Needles -Dagbok

En skön värme i kroppen, tyngd och en väldigt behaglig trötthetskänsla är väl vad jag kan känna just nu. En intensiv dag är snart slut och det ska bli riktigt skönt att krypa ner under täcket och somna in om en stund.

Fick den första av en serie akupunkturbehandlingar idag. Är full av förväntan inför detta och jag är väldigt nöjd och imponerad av min sjukgymnast. Hon är ambitiös och väldigt duktig i sitt arbete. Den envisa värken i arm, nacke och rygg börjar så sakta att ge med sig och träningen börjar verkligen ge resultat. Några bakslag, javisst, men det beror nog mest på min iver och att man inte lärt sig att tolka kroppens signaler fullt ut.

Har en nyopererad sambo liggande bredvid mig och jag känner hennes varma andetag mot mitt ben just nu. Hon kommer förmodligen aldrig mer att frivilligt kliva in i katt-buren som hon gjorde idag och de ångestfulla skriken från henne när vi var på väg till veterinären var hemska. Ett jumskbråck opererat och det ska bli skönt när hon piggnar till och roar sig med att göra livet surt för mig igen. Hon gillar att riva mig lite lätt, bita mig i hälsenorna när jag borstar tänderna på morgonen och att små-jävlas när hon är trulig för för sen frukost. Och hon river mer än gärna sönder toa-rullen i etthundratjugofemtusentrehundratjugotvå små små bitar för att sen sitta bredvid pappers-tuss-havet och se så där totalt oskyldig som bara hon kan göra….
Bara för att hon kan och vill. Krya på sig säger vi då !

Kyl/frysen… Ja, det var väl då till sist dags att byta ut eländet. Semi-haveriet var ett faktum och nu ruttnade jag ihop total på frysdörren som inte tätade som den skulle. Jag vässade prutar-klorna och gick till attack. Fick till en sanslöst bra affär och ett nytt skåp står nu startklart i köket. Kräver dock ett mindre ingrepp i gluggen det ska stå i då det här är lite större och den orken finns inte nu.
En händelserik och stundtals mycket trevlig dag har nått vägs ände.
Och nu väntar äntligen kudden…

God natt !

, , , , , , ,

2 thoughts on “Needles -Dagbok

  1. Tack, ”sambon” är mycket piggare idag. Om än något tjurigare än vanligt. Hon sitter just nu och blänger på mig med otäckt oförstående och mycket oförlåtande ögon.
    Att inte få gå ut på ett tag finns liksom inte på hennes agenda…

Kommentera

