Wedding coming up

Jaha, så ska han väl på bröllop på Lördag då. Och inte heller den här gången är det jag som ska gifta mig.

Fan, kan inte riktigt släppa tanken på det där med bröllop. Hur det skulle kännas och hur det skulle vara. Hur det känns efteråt och hur man ser på sin käresta dagen efter ?

Jo, jag vet, det har varit på tal förut och jag fick ett väldigt bra svar då.
Men jag, som den vetgirige och som den relations-haverist-Nr1 jag är, vill ju gärna ha svar på allt jag inte riktigt förstår. Och nu är ju faktiskt frågan i allra högsta grad aktuell igen. Jo, javisst, jag ska insupa atmosfären, dra åt mig alla intryck jag kan men jag kommer nog fortfarande. Och likt förbannat, att undra en massa efteråt …

Som att man kanske undrar om det blir bättre efter man har ”lovat”?

Att man kanske undrar om det är lättare att ”bita ihop” om det blir ”svajjigt” i
relationen?

Man kanske undrar om det är lättare att ”förlåta” efter att man lovat ?

Kanske man blir mer ”öppen” med känslor och kan tala mer ”till” varandra efter löftet ?

Man kanske ser på sin käresta i ett annat ”ljus” efter löftet ?

Kanske tänker sig för både en och två gånger innan man ger ”upp”, om man lovat ?

Nåväl, jag kommer förmodligen och högst troligen aldrig att få veta, få svar, på alla mina frågor och funderingar runt det här med giftermål. Och varför det ofta blir som det blir i ”relationer”. Det är och kommer nog att alltid att förbli ett mysterium. Och kanske är det enklaste att bara släppa tanken och att istället fokusera på något annat intressant i stället.

Knyppling kanske ?

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Wedding coming up

  1. varför lindar du in dig i negationen av att vara relationshaverist nr 1
    kanske giftermål… är gift er mål
    kanske äktenskap … är äkta skapande

    löften är vackra givna ur hjärtat
    kanske är det en vacker innebördsgest vilken fördjupar

    ja kan
    ske

    ha det så gott i upplevelseljus om lördag

  2. Har man väl bestämt sig innan och dessutom överlevt veckor av hybris och tvivel, blir dagen efter första dagen på ens bästa liv.

    Tror jag

    önskar jag

    /Sanne

    • Välkommen och tack Sanne !

      Veckor av hybris och tvivel…
      Jaha…. där ser man. Anade väl att även den medaljen hade en baksida.
      Jag, som kan få lätt ångest av att bara försöka bestämma mig vid ostdisken.
      Där snackar vi om ett par minuter.
      Du talar om veckor…

      Men, jag antar att det kittlar lite skönt i magen i alla fall😉

Kommentera

