Dagens bild, dagbok och – Höst

Det har väl inte varit så mycket aktivitet här på bloggen på ett bra tag. Och precis som allt annat i livet har allt sin tid. Man kan behöva ta en paus från sin käresta om det blir motigt, andas och ta nya tag.

Det slog mig häromdagen, att det har blivit så mycket mörkare på morgonen och det skymmer allt tidigare på kvällarna. Hösten är ändå min årstid. Vemodet i mig trivs och det är ganska skönt att dra på sig en tröja, fylla lungorna med de svala höstvindarna och ge sig ut i skogen. Det är som självaste Babylons portar öppnar sig och därinne gnistrar guldet förföriskt vackert.

Är väl ändå ganska bortskämd och lyckligt lottad med ett knappt stenkast till mycket goda svampmarker och efter knappt två timmar i skogen kom jag hem med närmare 6 kg av skogens guld. Guld i skogen och guld för själen är ändå höstens tillsynes tyngdlösa vingslag och om några timmar bär det iväg igen. Någon som vill hänga med ?

, , , , , , ,

3 thoughts on “Dagens bild, dagbok och – Höst

  1. Skönt att se dig här igen!

    Det låter härligt med skogen så nära. Jag upptäckte förre helgen hur skönt det är med en riktig skogpromenad (det tog några år att inse det) och jag ska ge mig ut när tillfälle ges.

  2. Skönt att se dig här igen också Annica !
    Jo, det är och har blivit lite av mitt bränsle att vandra i skog och mark. Rensar systemet från dåliga vibrationer och sätter lite fart på cirklutationen.
    Som en formatering ligth ungefär😉

Kommentera

