Spikmattan – Dagens fråga


Läser att ett företag har dömts för tillspetsad reklam för spikmatta. Spikmattan botade inte alls allvarliga sjukdomar så som depression, migrän, kol och artros.

Därför slår Stockholms tingsrätt fast att bolagets marknadsföring var vilseledande och påståendena ”oriktiga”. Konsumentombudsmannen stämde företaget som nu döms att betala en avgift på 500.000 kronor eftersom marknadsföringen gett konsumenter ”bristande tilltro till friskvårdsbranschen” Att bolaget redan gått i konkurs är en annan femma.

Själv har jag hat ett väldigt gott utbyte av spikmattan och jag använde den senast igår. Jag har en trasslande rygg som protesterar med jämna mellanrum och efter bara 15 min på spikmattan är jag märkbart bättre. Kan väl också tycka att den har en lugnande effekt och efter en stressig dag känns det befriande att ligga på den en stund.

Nåväl, dagens fråga är: Har ni blivit hjälpta av spikmattan ?

, , , , , , , , , , , , , DN, E24

One thought on “Spikmattan – Dagens fråga

  1. Spikmattan är en larvig bluffpryl! Den är sååå tramsig! En fakirmatta som inte botar utan att man känner sig som en fakir!

Kommentera

