Grilltajm -Efterlysning

Det blev det väl grillsäsong igen och det kan man väl stå ut med. Men, jag har ett problem.
Jag hittade för en del år sen en grill som jag har varit mycket nöjd med. En gjutjärnsgrill från Landmann som gav jämn och bra värme och som har tjänat mig troget.

Tyvärr har jag inte ägnat grillen den vård och omsorg som jag borde och därför är den nu i ett bedrövligt skick. Alltså, mitt problem är att nu verkar som att Landmann har slutat sälja den här modellen och jag skulle verkligen behöva en ny.

Ser ni någon liknande någonstans så hör av er omgående. Kanske är det just du som räddar min kommande grillsäsong och kanske är det just du som gör mig glad och lycklig igen. Tackar på förhand !

, , , , , , , ,

4 thoughts on “Grilltajm -Efterlysning

  1. Jag är oxå ute efter samma grill men det vissar sig att dom har utgått och finns inte mera att få tag på i SVERIGE!!!! Men den kan finnas i Polen eller Tyskland….

    Mvh istalku2

  2. Ja det stämmer istalku2.
    Jag köpte en från Tyskland till sist. Hittade den på nätet och fick den levererad hem till dörren. Blev inte så kostsamt som jag trodde och nu är jag med på banan igen🙂

  3. Just nu har jag ett havererat mailkonto, väntar på att min isp ska åtgärda det och jag har inte adressen i minnet längre. Men sök på grillfass 0632, 632 eller Landmann grill 632. Det finns flera modeller och den jag fick var ganska låg, inte helt som den jag hade, men den gör jobbet minst lika bra.

    Det finns flera sidor som har dem, priset och frakten varierar lite. Jag skickade efter två stycken och allt som allt med hemkörning landade priset på 400 sek styck. Här är en sida där den finns men jag vet inte om de skickar till Sverige. Bara att maila och fråga dem.
    http://de.shopping.com/Landmann-Grillfass-No-632/info

    Finns även en svensk sida som hade en liknande men de var slut för säsongen när jag hörde efter.

    http://www.alltitradgard.se/kaminer-ror/tillbehor/elda-i-hem-tradgard/grill-i-gjutjarn-1st-i-forp.html

    Lycka till !!

Kommentera

