Att ta tempen med

Har ni en fin pava vin stående i skåpet, liggande på hyllan eller ännu bättre, i vinstället? Ja, då kan det vara väl värt att införskaffa en vintermometer. Så är det bara. Ett bra vin tjänar på att serveras i rätt temperatur.

Äsch tänker nog en del, det är väl inte så viktigt. Och kanske, i bästa fall, välter man upp pavan på ett element, låter den ligga där och temperera sig medan man istället lägger ner hela sin själ (och en hel del tid) i den noggrant utvalda maten. 

Detta med risk för att ruinera hela smakupplevelsen. Ett för varmt vin kan många gånger vara att likna med att dricka en ljummen öl till pizzan skulle jag vilja påstå. Men räddningen är inte långt borta !

Menu Vignon Vintermometer fixar biffen !
Det är en ball temometer designad av Jacob Wagner och den är i rostfritt stål och gummi. Termometern behöver endast fästas som ett skärp på flaskan och på några minuter kan du läsa av temperaturen. Den tål stötar och klarar även att tappas i marken utan att ta skada. Den är redo för drabbning alltså…
Låter det intressant, ja då finns den på Dansk Design.Nu för 269 kronor.

, , , , ,

One thought on “Att ta tempen med

  1. Skrattar lite för mig själv när jag läser eftersom jag vill ha iskallt vitt vin och ljummet på gränsen till varmt rödvin vilket jag har förstått är helgalet. Fast mitt ”vardagsvin” blir nog inte så mycket bättre även om det håller rätt temperatur🙂

Kommentera

