Ett vintips -Intis

Jag har väl fastnat lite för de argentinska vinerna och därför ville jag pröva ett Intis Reserve Cabernet Sauvignon Malbec Cabernet Franc (nr 94696).

Det var ett kraftfullt, smakrikt vin med en bestämd fatkaraktär och den mörkröda färgen. Ja, den var lika lovande och förförisk som ögonen på min gamla bildlärare.

Detta var ett ett speciellt vin på många sätt och vis. Mångsidigt skulle jag vilja påstå. Gillar man ”tarft”, eksmak, och regniga gator i Göterborg, absolut.

Detta är ett vin att dricka när man sitter i favoritfåtöljen och känner sig dryg eller poetisk. Helst ska man kanske vara iklädd en tjock morgonrock och ha cigarren i munnen. Precis som Winston Churchill. We will not surrender !

Betyget då. Ja det måste blir tre korkar av fem möjliga. Detta för att jag upplevde vinet som lite ”tarftigt” dvs kärvt. Och för dess tyngd. Herrn ville vara lätt i kväll.

, , , ,

Kommentera

