Det kan väl räcka nu va ?

Jo, han hade väl så smått börjat ana våren nu när snötäcket blev tunnare.

Nu när takdroppet och fågelsången vaggade in mig i ett drömlikt och smått euforiskt tillstånd blev han lite gladare, piggare och det kittlade lite i kroppen. Så som det kan göra när man anar att våren kommer smygande.

Men, det var naturligtvis helt befängt att tro på en så tidig vår och nu vräker det ner snö igen. Jag känner mig som ett litet sandkorn under ett växande snödrev och nu vill jag inte mer. Ja, jag vet att vi bor i Sverige, vet att vi kan förvänta oss detta men jag vill inte se, läsa eller höra mer om, snökaos, trafikkaos, tågkaos, busskaos och snösmockor. Jag stannar hemma och läser en bok i lugn och ro.

Jag längtar efter vår, fågelsång, sol och blåsippor nu.  Och för guds skull, det kan väl räcka med mer snö nu va ?

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Det kan väl räcka nu va ?

  1. Det räckte inte, det blev vinter en gång till (ja det kommer säkert mer snö igen innan det blir vår).🙂 Kallt och solen tittade fram till slut men det tog ett tag…😛

Kommentera

