Om vadslagning

Numera kan man slå vad om precis vad som helst och på Unibet kan man nu spela på vem som kommer att pryda den nya 200 kr-sedeln som vi snart ska få här i Sverige.

Astrid Lindgren verkar vara en klar favorit hos spelarna med oddset 3.75. Hon följs av skådespelerskan Margareta Krook 5.50 och Karin Boye ligger trea med oddset 8,0.
Högoddsaren Zlatan ger 75 gånger pengarna och skulle det mot förmodan bli vår Prins Daniel som ska pryda den nya sedeln ger det hela 150 gånger tillbaka på satsat belopp .

Ja, jag skulle gärna se Astrid Lindgren på en 200 kr-sedel. Men jag såg hellre att Margareta Krook fick pryda den och att man gav Astrid ett nobelpris istället.

För det är hon väl värd ?

, , , , , , , , ,

One thought on “Om vadslagning

  1. Jag håller med dig; Astrid är väl värd ett Nobelpris. Och jag har heller inget emot att plocka upp en ”Margareta” emellanåt. Fast jag tar nog hellre emot en…😉

Kommentera

