Önskar er alla en God Jul – Med Julklapp


Det blev då Julafton till sist och här kommer det ett digitalt julkort från mig och oss här i torpet. Vi som finns någonstans ute i skogen och nästan mitt i Sverige.

Vi stannar hemma i värmen och vi håller oss långt borta från att resa i det Jul, trafik, tåg, flyg, köld och väderkaos som tycks ha drabbat och lamslagit Sverige.

Morgonen är tyst här. Ute är det kallt och skogen, ja den är vacker. Den är vacker med sin totala tystnad och den badar fortfarande i nattens kompakta mörker. Man kan bara ana vad som rör sig och vad som finns därute i vinternattens tillsynes ändlösa hav.

Nåväl, Nr 1 dök upp på morgonkvisten och gjorde mig glad. Hon och hennes kusin hade spelat in ett par låtar och de tänkte vi bjuda på som julklapp till er som läser bloggen och till er som kanske sitter strandsatta någonstans i Sverige. Lite gratismusik och Nr 1:s vackra stämma kanske kan förgylla er tillvaro på julafton.

Låtarna är Fredrik åkare och I’m Sorry i formatet mp3.

Ladda ner musiken och er julklapp här !

God Jul !


, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “Önskar er alla en God Jul – Med Julklapp

  1. Önskar alla er i det lilla torpen nästan mitt i Sverige en riktigt God Jul.
    Var rädda om er och ha en riktigt fin jul.

    Själv sätter jag mig i bilen och far åt det hållet, till ett annat litet torp, som ligger nästan mitt i Sverige🙂

    God Jul!😀

  2. Tack för vackra toner så här på julaftonens fm. Hon har verkligen talang, hälsa ettan det!
    Önskar er en riktigt fridfull och fröjdefull julafton i torpet.

    • Trevligt att du tyckte om Julklappen, du ”otåliga”😉
      Ska hälsa det skönsjungande och nattjobbande tidningsbudet när hon vaknar upp efter sin välbehövliga förmiddags-lur.

      God Jul på sig !

  3. Ja, att stanna hemma när det är kaos överallt är nog bra. Jag önskar er en riktigt God Jul i torpet någonstans i Sverige!

    Själv har jag inget torp, men det går precis lika bra ändå, så länge man har snus, must och julskinka!🙂

    P.S. Vacker låt…

Kommentera

