Gör just nu – Julrim

Lyssnar på Mymlans 24timmarslista på Spotify. Fejar och donar, klappar Sirah och matar fåglarna. Bär ved i tid och otid och fortsätter kylan kommer jag förmodligen få smeknamnet galgen på grund av allt för vältränade axlar.
Skinkan, den är inne på griljering och julklapparna ligger framme, klara att slås in. Fattas snart bara rim…

Har ni problem att hitta lämpliga julrim finns det flera sajter på nätet som hjälper er. Rimstugan.se, Julrim.com eller Julrim.nu är bara några exempel.
Skulle det köra ihop sig för er går det naturligtvis bra att be mig om hjälp också. Höjer ett varningens finger dock! Har livlig fantasi och sjuk humor så  det kan bli hur tokigt som helst…

God Jul

, , , , , , , , , , ,

3 thoughts on “Gör just nu – Julrim

  1. Men så praktiskt! Kan du hjälpa mig med systerysters ena klapp som består av två flaskor balsamico, en med hallon och den andra med dadelsmak? Är väldigt tacksam för något fyndigt rim för jag har total ordtorka🙂

  2. Ja du, Lotta. Det var något att bita i. Gnuggade förtvivlat rimknölarna, är lite stressad i min julbestyr men hoppas att det här kan vara dig till hjälp.

    Till min Kära syster yster

    Jag är nog ganska bra, men i köket du äger

    du gillar ju att skära, att hacka i grönt
    att slippa skinkan, känns ganska så skönt

    eftersom du oftast på en sallad bjuder
    hoppas jag att de här två, till dig nu duger

Kommentera

