Dagens fråga ?

Vaknade mer än syndigt tidigt. Bara 16 grader varmt inne och minus 20 ute. Jag hoppade snabbt i min morgonrock och tände i pannan. Hämtade mer ved i boden och stannade upp för en minut därute. Beundrade stjärnhimlen, hur vackert ljuset från fönstret föll på snön utanför och såg hur fridfullt och hur rakt upp röken från skorstenen steg mot himlen.

Jag matade pannan full med ved, fixade en skinkmacka, en tallrik risgröt med onödigt mycket kanel och drack en kopp the till det. Drönare som jag är så lägger jag mig på spikmattan och njuter av skön-smärtan. Surfar runt bland världens nyhets-eländen och varvade med hysteriska skratt-videos på tuben.

Steg just upp igen, matade mer ved i pannan och käkade en andra frukost. Ja, han är lite svag för det där. Att käka en andra frukost alltså. Att få njuta av livets goda två gånger på samma dag. Och det fick mig att fundera… ?

Alltså, till dagens fråga då: Är jag den ende och blott den ende som beter sig som en hobbit och gillar att käka frukost två gånger på en och samma morgon ?

, , , , ,

Kommentera

