Skyffelbrist ?

Det verkar vara brist på snöskyfflar och stölderna av snöslungor ökar markant kan man läsa i SvD. Vid en rundringning bland butiker som säljer snöröjningsredskap visar de sig att det är en bristvara och att efterfrågan är större än utbudet. Även VlT rapporterar om skyffelbrist i Västerås-området.

Kan inte låta bli att förundras över varför gemene man inte och i synnerhet efter förra vinterns ”snökaos”, har införskaffat snöskyfflar i god tid till denna vinter ?

Och vad gjorde folk gjorde av snöskyfflarna de köpte förra året ?
De går faktiskt att använda flera säsonger i rad har jag märkt…

, , , , , , , , , , ,

3 thoughts on “Skyffelbrist ?

  1. Botwid: Nu fick du mig att känna mig dum och det gör mig orolig när jag inte förstår vad du menar. För jag antar att du med din kommentar försökte vara rolig och kanske lätt ironisk ? Precis det som var meningen med bloggpostningen/inlägget. Antagligen är jag lite för trött för att förstå poängen och det roliga du ville förmedla. Vill därför hemskt gärna att du förtydligar dig lite så jag och alla andra får chansen att skratta med dig.

    Ett gott skratt förlänger ju livet sägs det !
    Så, kom igen med ett nytt försök vettja🙂

Kommentera

