Och vem fan är Melona !!

Jo, han kunde inte hålla sig förra Lördagen. Blev bara tvungen att ta tjuren vid hornen och det är väl allmänt känt att attack är bästa försvar. Och bara därför beslutade han sig för att kolla upp och göra en snabbintervju med den mystiska rock´n roll poetissan Melona. Ni,vet, hon som finns på poeter.se

Och här kommer de gott folk. Frågorna och svaren alltså.

-Vad har du egentligen för avsikt med din poesi Melona ?

-Att vidröra det allmänt mänskliga men också att beröra och nå det djupaste ur det egna i oss alla såklart.

– Det låter rimligt och det köper jag. Men, men, man säger att du är den nya generationens rock roll poet, vad säger du om det ?

– Du, ett ord:  Revolt !

– Ok, en sidofråga: – Vad skulle du vilja eller vad gör du helst en lördagskväll som denna ?

– Jag skulle helst vilja ha gått på en rock n roll konsert men det jag har gjort är att jag har haft en tjejkompis på middag och att jag har skrivit en hel del poesi.

– Det låter mysigt och som en våg i poesins förlorade hav, men du, din favoriträtt en dag som denna när snökaoset står för dörren ?

– Lätt val: -En ångande, mustig gulaschsoppa med vitt bondbröd. Till det ett glas vitt vin såklart.

– Ja, jävlar det låter gott. Får man fråga om dina planer inför framtiden ?
– Ha, Bokmässan 2012 såklart, då du ?

– Pass på den frågan, men du Melona en personlig fråga ?
– Jaa.
– Vad drömmer du om på nätterna ?

– Du, jag drömmer om att få träffa Jocke Berg i Kent, då du, då är jag i hamn !
– Amen.
– Hahahah, du är galen Vakaren !

– Ok, tack Melona för denna korta interjuv. Men, på allvar nu!
– Vad vill du med din fantastiska poesi förutom att beröra de stora massorna ?
– Jag vill berätta om det jag ser med mina ögon. Det som andra kanske inte upplever, du vet.

– Jo, jag vet Melonen och jag tackar dig för svaren.

Amen !

 

, , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

