Och plötsligt såg jag dem !

Alltså, är man torsk på de där rullarna så är man. Så är det bara.

Och det var inte utan att gammelhjärtat slog ett par extraslag när han fick syn på Delicatos Pepparkaks-rulle i affären häromdagen.

Alltså, en ”dammsugare” som smakar pepparkaka. Amen och himmel att jag blev nyfiken och det var med smått darrande fingrar jag förde den lilla rullen till min näsa, drog in och ja !

Den luktade något alldeles förföriskt. Jag fick nästan som en form av någon julig-pepparkakslik-mjuk-med-en-snudd-på-dejavu-a-la-hela-livets-passerar-i-rullar-förbi-känsla i hela kroppen. Första ”bettet” i mumsbiten gjorde mig inte besviken. Den smakar verkligen pepparkaka, på riktigt. Nästan lite överdrivet mycket faktiskt och den var rejält söt. Men är man rull-fantast får man lära sig att inte vika undan för sånna småsaker. Här skulle testas och nyhets-njutas.

Men, nja och nåja. Pepparkaks-rullen är en kul grej men den går inte upp mot originalet. Den går helt enkelt inte att jämföra med en klassisk dammsugare och den kommer som tur är inte att kunna dra ner mig än djupare in i mitt rull-beroende.

Den är kul helt enkelt, ett spännande försök från Delicato och den är väl värd att testa. Men för mig är den för söt och den inkräktar på en inpinkat revir. Det tog emot redan efter en och en halv rulle och då hade det mesta av spänningsmomentet släppt.  Jag hade i ärlighetens namn svårt att få i mig två stycken bara för att den var så ”mycket” och jag hade verkligen inte klarat av att klämma en tredje till eftermiddagskaffet. Något  jag lätt hade klarat av om det hade varit av den riktiga varan.

Betyg då ?
Jo, jag ger efter lång betänketid Delicatos Pepparkaks-rulle tre kaffeskedar av fem möjliga bara för att jag gillar pepparkakor och för spännings och nyhetskänslan i den nya produkten.

 

, , , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Och plötsligt såg jag dem !

  1. Wow. Den måste jag testa! (Inget slår dock originalet.) Har du testat Marabou’s VinterVit än? Det har inte jag, men eftersom jag tycker om vit choklad så finns det i planerna. Jag hoppas verkligen att det är god.

  2. Vinter Vit ??😛
    Jag är också torsk på vit choklad och har inte hört talas om denna !
    Här ska googlas, kollas upp och provsmakas !

    Ps, Ett tips i juletider om du gillar Ris a la Malta är att smälta ner lite vit choklad i den😉
    Syndigt gott !!

  3. Haha

    vilken syndigt skön beskrivning. Well, vintervit choklad låter nästan som en Kent-titel och det är ju verkligen inte fy skam!

    Hepp, hepp. I dag ska glöggen testas. Säkert trillar någon pepparkaka förbi
    smaklökarna också, då. Haha.

  4. Har aldrig förstått mej på vit choklad – smakar ju bara smör… Desto mörkare desto bättre. Marabou´s Dark Chocolate och pistaschnötter – det är beroendeframkallande.😉

Kommentera

