Handel och vandel

Alltså en gång till. Jag var inne i den lokala Netto-butiken idag. Gillar den för att det är smidigt att parkera där när man är på väg hem från jobbet och bara vill ha en lite kvällsmat och det nödvändigaste.

Men, vad hade hänt? Jo, hela butiken hade exploderat med jul-krims-krams och julmat. Inte nog med det. Jag tror fan att julhandeln hade fått en nyrenässans. Det var smockat med folk därinne och fan hade flugit i dem. De rev som idioter i julgrans-kulor, glitter, prinskorvar, ostar, syltor och annat onödigt jul-skit. En kvinna (läs kärring) var till och med så ivrig att hon körde på mig med sin kundvagn.

Inte vet jag vad som hänt med befolkningen och vad som flugit i dem men jag fick en allvarlig låt-mig-bara-komma-ut-snabbt-från-detta-vansinne-psykos. Det blev billigt för min del. 10 kr för två små favorit-youghurt och det var riktigt skönt att komma hem till min söta kisse och till lugnet i torpet.

Funderar allvarligt på att starta och bli ordförande i föreningen ”Avveckla julhysterin nu !”

, , , , , , ,

2 thoughts on “Handel och vandel

Kommentera

