Nattsärken

Och han har väl fått för sig att han skulle behöva ha en pyjamas. Detta för att det är kallt och dragit i det gamla torpet och för att det ibland är så kallt på morgonkvisten att han vissa dagar för en sekund eller två kan tveka på vilken kön han tillhör. Särskilt om man som jag, föredrar att sova i något för trånga kalsonger.

Nåväl, google är en bra start och brukar för det mesta leda mig rätt. Men, fan. Den första jag råkade på var den här hulk-varianten från Halens !

Och ska det vara på det viset kan det nog kvitta helt. Jag menar, den där skulle jag inte sätta på mig ens om jag inte fick riktigt mycket betalt. Stackars Sirah skulle rymma och vad vore livet utan henne? Blott intet är jag rädd.
Jag befarar det värsta och vågar inte leta mer. Någon bloggläsare som har ett bra förslag på en skön nattsärk till mig ?

Den ska vara mjuk och skön, luftig och ledig men absolut inte för varm ! Ja, jag vet. Jag är ett hopplöst fall och jag har testat morgonrock som går bort. Någon ?

, , , , , , , , , , , ,
 

3 thoughts on “Nattsärken

  1. Hmm…. Tyckte det var Harry Potter på bilden först😀
    Nja, det där var väl kanske inte direkt vad jag hade tänkt mig. Kanske och absolut när jag återupptar min påbörjade kriminal-roman. Skulle säkert kunna hjälpa till med att försätta mig i ett ”tänka-skriva-deckare-stadie”.
    Kanske något för framtiden och självskriven i en wish list för författare.

    Shysst att pipan ingår😀

Kommentera

