Headweb

Var väl uttråkad, ville se Book of Eli och beslöt mig för att testa filmtjänsten Headweb.com igår. Det var ett beslut jag inte ångrar och jag blev verkligen positivt överraskad.

Det gick smidigt och lätt det gick att komma igång och på nolltid hade jag reggad mig och hyrt en film. På Headweb, där du som både Pc och Mac ägare har något att hämta, har du idag ca 3600 filmer tillgängliga och biblioteket växer hela tiden. Du kan se trailers, läsa resensioner och du kan förhandsvisa/testköra filmerna dem innan du hyr dem.

Vill du inte streama ner filmen i datorn kan du istället välja att ladda ner den och bränna ut den på dvd direkt. Iställer för ett drm-skydd använder sig Headweb av en vattenmärkning som gör det enklare att spåra den som ägnar sig åt att sprida filmerna vidare.  Men, seriöst. Vem orkar, vill eller har lust att göra sig det besväret det när det äntligen finns så här bra och lagliga alternativ på Internet ?

, , , , , , , ,

3 thoughts on “Headweb

  1. Ahh…
    Jo, det var ännu ju en film som utspelade sig i ett postapokalyptiskt USA och den var påfallande lik ”The Road” med Viggo Mortensen som jag såg för ett tag sen.
    Men, The Book Of Eli tilltalade mig mer. Mest på grund av Denzel Washingtons alltid utmärkta skådespeleri och för att storyn i sig gör mig nyfiken. Jag vill se mer, tröttnar inte på ett nu väldigt uttjatat tema och trots jag anar vart storyn bär tappar jag inte intresset. Gott.

    Det hade varit önskvärt att någon skådespelare med mer tyngd hade spelat skurken. Någon som kunde ha matchat Denzel i hans rollprestation men tyvärr så kommer inte Gary Oldman ens i närheten av det den här gången. Mila Kunis överraskade i rollen som Solara, var trovärdig och henne kommer vi garanterat att se mer av i framtiden.

    Överlag en helt ok film. Gillar storyn och på det sätt den var uppbyggd. Var väldigt ”kittlad” och nyfiken på boken under filmens gång och jag blev inte besviken på slutet.

    Det hade dock varit ett stort plus om Denzel hade fått en eller varför inte ett par mer ”potenta” motspelare i skurkdivisionen. Tycker kanske inte att Gary fixade sin roll fullt ut. Därav betyget.

    Ger den 3 sockrade rabarber av fem möjliga.

    Och du, tack för tipset😉

Kommentera

