Onyx

Så fick han väl för sig att fält-testa General Onyx portion. Köpte en dosa mest på skoj. Tror jag torskade på det blanka locket, dosans utseende. Jag menar, har man snusat General White portion ett bra tag kändes det ganska spännande att pröva något annat. Och visst är det så att även namnet spelar in lite. Testa och säg det ! Onyx, det ligger liksom bra i munnen och men vill upprepa det. Onyx !

Nåväl, locket är inte av metall. Det är någon slags försilvrad plast visade det sig när jag fick undersöka det lite. Prillorna (portionerna) ligger snyggt i dosan och de ser väldigt ” Onyxiga” ut. Smaken är något mer ”pepprig” men den påstådda touchen av citrus kunde då inte jag känna. Prillan ligger helt rätt under läppen och den står sig bra även under hårda förhållanden. Att detta skulle vara något utöver det vanliga håller jag inte med om och jag kommer även i fortsättningen att hålla mig till mitt vanliga märke.
Finns inte det i butiken är Onyx dock helt ok som ersättnings snus. Att benämna Onyx som ett lyxsnus är alltså  bara rent nys och det är inte ett snus som sticker ut mer än något annat. Möjligen är dosan lite mer ball…

Slut fälttest.

, , , ,

One thought on “Onyx

Kommentera

