Personligt – Om vakaren

Och så har han väl fått kritik från flera håll, flera gånger. Att han inte är tillräckligt personlig här på bloggen. Ber om ursäkt för det och får väl göra något åt det då…

Tjena tjena bloggen !
Idag har jag röstat, varit på Netto och handlat innan jag åkte hem igen.
Gjorde en fälttest på mina nya vandringsskor, klippte 1,5 mil på bra tid och inser nu att jag måste köpa ett par nya med mer dämpning. Aj aj i ryggen och oj oj i mina knän. Tipsa gärna om bra skor !

Mer personligt då. Hmm Ok… Fem punkter får räcka för idag !

  1. Han sjöng i duschen alldeles nyss (Elvis)
  2. Jobbar på höga höjder om dagarna (Ej höjdrädd)
  3. Är svag för snuskigt kall Mojito (Kan vara myntan)
  4. Har börjat smörja in sig med bodylotion (Fåfäng eller ålderskris)
  5. Sover bra i något för små kalsonger ( Fråga inte varför)

    , , , , , , , , ,

3 thoughts on “Personligt – Om vakaren

  1. Haha. För att citera dina första rader i dagens blogginlägg:

    ”Och så har han väl fått kritik från flera håll, flera gånger. Att han inte är tillräckligt personlig här på bloggen.” – så måste jag säga att skriva om sig själv i tredje person är verkligen att distansiera sig och inte vara personlig, men okej… Du, ärkeråpucko! Jag saknar din Poesi med stort P. Så, säg mig; var har den tagit vägen?!

  2. Ahh… Min favorit Rock’n’roll poet Melona is in da hood!

    Jo, att han skriver i tredjeperson beror nog på att det är nästintill är som en utomkroppslig upplevelse att beskriva sig själv. Skulle jag tro.
    Och, min poesi ?

    Jadu, den är för tillfället på en rekreationsresa till gränslandet bortom alla molnbarriärer. Duvet, de som hänger som hägrar snett under och lite till vänster om det skira ljuset från oljelampan under Poseidons kuk.
    Där är den nog.
    Sökande, efter ro.

    Någonstans, kanske där i dimman, den som kom klättrande från havet och upp över bryggan är den nog. Kanske också där, långt upp på avenyn. I skenet från de blankslitna spårvagnsspåren, de som blev till ledstänger för all vilsenhet, vilar den nu.
    Kanske inte långt ifrån seven eleven, där den såg, att asfalten inte bubblade längre. Inte alls lika mycket, som förut.

    Melona. Hör här, i svalblåsten från de brummande höstbindarna.
    Hur den drömmer sig bort, bidar tid, igen.
    Sökande, efter sanningen, i tomma tekoppar och i blanka fat.
    Rannsakar svaren.
    Ställer dem tillsvars, när de går i förlor.
    Och börjar om.
    Igen.

    Minns du revoltörerna och de kedjerökande allvetarna. Duvet, de som alltid brukade samlas för att dricka vin och hångla under de tre månarnas sken. De som njöt av melodin från Mauels gitarr och till sången från den blinde kinensens spröda stämma.

    Kanske bara där, någonstans.
    Är nog min poesi, på rekreationsresa och återhämtningskurs.
    Lätt lutad och ganska tillfreds.
    Skulle jag tro.

    Kul att se dig, saknas gör hon !
    Pussens kalasens…

  3. Som rullande prosa, stoltserar ditt språk i sin lutande ställning nästan mjukt, runt den fiktiva rondellen runt Poseidons kölvatten och kön. Någonstans, när jag läser mellan de florsbeströdda raderna; så skönjer jag
    en längtan till dessa gator, avenyer. Där asfalten bubblar, där blickarna från de flyende paraplyerna bidar sin tid, i väntan på nästa kalldusch.

    Och jo, nog minns man dessa revoltörer, deras röda längtan och förbannelse att ständigt önska, vilja och brinna. För sanningens rus, livets ofrånkomliga villkor och förtöjda spänningar.

    Känn ingen sorg för mig, Göteborg. Rock&roll:en fortgår. I nya spår. Där
    den svarta doften av nylagd asfalt sipprar genom och in. Fortplantar sig in till cellerna och membranen. Viskar om att det är Bok och Biblioteksmässa och att det i hörnet av seven eleven är tomt. Alldeles för ödsligt för att Sarah ska komma ut. Men vänta, alltid denna väntan.

Kommentera

