Komposten nästa

Fine, då är man immobiliserad, igen. Ett Brutalt ryggskott fixade han till nu på morgonen. Lagom när lårskadan verkade ha läkt ut. Den han fick när han fick för sig att löpa på lite i utförsbacken häromsistens. Den kunde jag förstå efter den powerwalken och den påfrestningen jag utsatte mig för då.

Men att få ryggskott av att lyfta och flytta en liten låda med mina kläder i, det är löjligt på riktigt ! En liten sån plastback med lock ni vet. Det var vad som behövdes, inte ett dugg mer! Och, för de som inte känner mig, så kan jag tala om att mina plastbackar med kläder inte väger speciellt mycket. För det är ett lågprioriterat konto det där. Klädkontot alltså.

Det är väl bara att konstatera då. Att man kommit i kompost-stadiet. Att föruttnelsen och komposteringen är i full gång i kroppen. Att jag håller på att falla isär och att jag förmodligen inte kommer att vara förmögen att lyfta en ask tändstickor inom ungefär tio år utan att dra på mig allvarliga skelettskador, kanske.

Åja, nåja. Så allvarligt ska det väl inte behöva bli. Brukar hålla för det mesta men det känns extra löjligt att något så litet kan göra ont så mycket!!
Känner mig bara liten och löjligt klen just nu.

Tyck lite synd om mig snälla…
Det brukar faktiskt hjälpa.

, , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Komposten nästa

Kommentera

