Addicted


Alltså, jag tror jag har blivit beroende…

Jaha, då har vi fått in ett anonymt läsarbrev igen. Väljer att lägga upp det här på bloggen. Tyckte lite synd om killen och valde att publicera delar av brevet här för att se om någon har ett bra tips att komma med.
Och som vanligt heter killen i brevet (Jag) något helt  annat i verkligheten.

”Ramlade in på en delibutik för ett tag sen och kikade runt. Vet inte vad som hände men när jag kom ut hade jag en liten svindyr burk med ruccolapesto i mina händer. Impulsköp tänkte jag, som inte var en pestofreak då. Och eftersom den var så dyr så tyckte eller kände jag mig tvungen att äta upp den.
Hmm, idag, för en stund sen då skrapade jag ur det som fanns kvar i burk nummer fem. Jag kände genast obehagskänslor över att ruccolapeston var slut igen. Pulsen ökade märkbart, jag kände ett tryck över tinningarna, blev lite skakig om händerna och kände en märkbar rastlöshet. Alltså, jag tror jag har blivit beroende…
Detta kan inte fortgå av rent ekonomiska skäl och jag behöver nu råd, hjälp och framförallt förståelse och stöd.

Vad gör man ? Finns det något beroendecentrum för ruccola-pesto-missbrukare? Går det att trappa ner ?
Om svar ja, hur lång tid tar det att bli av med abstinensen ? Och ja, jag har provat billigare alternativ men de står kvar i kylskåpet och kommer förmodligen att skänkas bort, kasseras eller användas till något helt annat än föda.

Tacksam för snabbt svar
Mvh
Jag.”

Jaha, kära läsare. Som ni ser så behöver eller vill verkligen killen i brevet ha hjälp eller råd snabbt.
Någon ?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

One thought on “Addicted

Kommentera

