Nordea vs Spotify

Måste väl erkänna att jag höjde en oktav på på ena ögonbrynet idag när jag läste på DN att Nordea satsar på en egen musiktjänst liknande den Spotify erbjuder. De hoppas på så sätt nå målgruppen unga mellan 18-28 år.
Med tjänsten Check-in Music erbjuds användarna följande.

  • Streama musik från hela Universal Musics musikkatalog – obegränsat och utan reklamavbrott
  • Ladda ner 10 favoritlåtar varje månad
  • Tävla om biljetter till exklusiva spelningar och konserter
  • Smygpremiärer på nya låtar och musikvideor.

Ni kan läsa mer direkt på Nordea här.

Bra eller dåligt, inte vet jag.
Men, vid närmare eftertanke tycker jag nog att banker ska ägna sig åt bankaffärer, för det är de bäst på. Precis som att Spotify ska fortsätta att ägna sig åt det de är bäst på, och det är musik.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: