En tavla.

Jag har haft en tavla i min ägo ett antal år. Inatt, när jag hade lite svårt att sova, låg jag och såg på den. Har aldrig brytt mig förut. Om vem som kan tänkas ha gjort den och så. Jag har bara haft den för att jag tyckte om den och det gör jag fortfarande. Men nu fick jag för mig att ta reda på mer. Av nyfikenhet. Det förföljde mig hela dagen och när jag kom hem plockade jag ner den och synade den närmare. De har en liten handskriven lapp på baksidan där man kan skönja: Bukett av Fulvio. Jag har sökt på Fulvio och bukett, men får inga klara svar. Kanske någon av er känner till något om tavlan? Vilken Fulvio det kan tänkas vara? Något om flickan med buketten? Något alls? Bifogar ett halvtaskigt foto och hoppas på det bästa. Tavlan är åter på sin plats och där kommer den att få hänga, som den alltid har gjort.

tavla.gif

Vi höres.

Andra bloggar om: , , ,

11 thoughts on “En tavla.

  1. Vilken tavla. Så mycket energier av olika slag som strömar ut från den. Klart den ska hänga så den ses av så många som möjligt. Jag är dålig på konstnärer. Men jag vet vad jag tycker om. Kramar…

  2. Hans: Ja, det var en slående likhet. Särskilt i Modella. Det bör vara något från herr Pentassuglia. Nu kan jag forska vidare med hjälp av det.
    Tack !

  3. Hej.

    Tavlan är garanterat av Fulvi Pentassuglia.
    Han har målat flera i samma stil och jag har ett par i min ägo.

    Känner till honom väl då han varit mycket nära vän med min mor under många år och skänkt oss flera målningar.

    Jag fick även ett porträtt målat av Fulvio när jag tog studenten för flera år sedan.

    Värt att veta är att han är mycket känd för sitt porträttmåleri där han målat av många av världens kungar och presidenter därirbland CG 16.

    Mer info på:
    http://www.lexikonettamanda.se/show.php?aid=16037

    Hoppas detta kan vara till någon glädje och grattulerar till att du äger en mycket vacker tavla.

    • Hejsan en fråga, ärvde en tavla precis och sökt på konstnärens namn som stod bak på tavlan därav ledde det mig hit till denna sidan. Har förmodligen ett konstverk av honom som heter playtime! Men jag är inte så insatt i konst och undrar hur jag kan ta reda på om det är äkta eller bara en kopia?

  4. Hallå !
    Jag har också en Fulvio i min ägo. Tavlan föreställer två musicerande clowner mot mörkröd bakgrund. Storlek 45X38 liggande. Är det någon som vet värdet på Fulvios konst ?
    Mvh Rune

  5. Fulvio Pentassuglia är en väldigt duktig och bred konstnär som är utbildad i Rom men verksam i Stockholm.
    Här är några av hans verk sam lite mer information:

    Är ni intresserade av hans verk? Kontakta mig då på 070-044 60 66

Kommentera

